De 60 Jaar Commerciële Radio Quizzz
Op dinsdag 20 december 2022 heeft GfK voor de allerlaatste keer de NLO-luistercijfers volgens de oude 'dagboekmethode' gepubliceerd, waar mediabureaus op inkopen, de volgende rapportage (over nov.-dec.) wordt niet meer gebruikt.
Even 'Terug in de Tijd'. Sinds de jaren '60 is er al commerciële radio, met Veronica als grote voorloper. Luisteronderzoek was er nog niet, adverteerders deden het op gevoel. Eind jaren '80 startte Intomart (nu GfK) met het onderzoek dat tot dit jaar is gebruikt.
En nu, aan het begin van 2023 gaan we een nieuw radiotijdperk in, waar het luistergedrag van personen met een app wordt gemeten en waar de naam van NLO wijzigt in NMO, Nationaal Media Onderzoek.
Omdat het dus een bijzondere dag is vandaag hebben we als afsluiter van 2022 een 'RadioQuizzz' gemaakt met 16 gave muzikale prijzen!
Doe mee, test je radiokennis en wie weet ben jij één van de prijswinnaars!! De meeste antwoorden vind je op onze website. Veel succes!