Engagement Binding Identificatie

Positieve effecten voor je radiocampagne!

Engagement, Binding en Identificatie

Uit het onderzoek van EssenceMediacom met veldwerk van Motivaction blijkt dat onze luisteraars een hoge mate van engagement, binding en identificatie hebben met hun radiozender. Dit heeft aanzienlijke positieve effecten op de kwaliteit en effectiviteit van een radiocommercial en radiocampagne. Daarmee maakt E Power Audio het verschil! Hier zijn de belangrijkste aspecten die hierbij een rol spelen.

Positieve effecten voor je campagne!

Betere perceptie van de boodschap

Wanneer luisteraars een band voelen met hun radiozender hebben ze meer vertrouwen in de content. Dit geldt ook voor radiocommercials en het verhoogt dus de geloofwaardigheid van je radiocampagne!


Meer aandacht voor commercials

Bij een hoge mate van engagement zijn luisteraars actiever betrokken en minder geneigd om weg te zappen of reclame te negeren. Dit verhoogt de kans dat de boodschap effectief wordt overgebracht.


Grotere identificatie met de inhoud

Als luisteraars zich identificeren met de zender voelen ze zich ook meer aangesproken door de commercials. Dit vergroot de kans dat de boodschap resoneert.


Wetenschap & Onderzoek

Onderzoek van Nielsen uit 2017 toonde aan dat luisteraars die zich sterk verbonden voelen met een radiozender commercials geloofwaardiger vinden. Bovendien ontstaat er bij luisteraars een hogere koopintentie na het horen van commercials op hun favoriete zender. Tevens blijkt dat luisteraars tot 40% meer geneigd zijn om merken te onthouden die op deze zenders adverteren.


Een studie gepubliceerd in het Journal of Advertising Research (Garlin & Owen, 2006) wees uit dat luisteraars met een emotionele band met een zender ook een emotionele respons vertonen op de commercials die op die zender worden uitgezonden. Dit verhoogt de merkherinnering en merkwaardering.


Een studie door Radiocentre UK (2018) benadrukte dat radioreclamecampagnes een hogere ROI genereren wanneer ze worden uitgezonden op zenders met een betrokken luisterpubliek.


Het onderzoek en wetenschappelijke onderbouwing is duidelijk een bevestiging van  de meerwaarde van E Power. Het onderstreept dat we met recht een goede kwalitatieve toevoeging zijn in je audioplan.

Meer informatie? Stuur ons een berichtje via traffic@epowersales.nl of neem contact op met je mediabureau.

Contact

Onze adverteerders